קרדיט תמונה FREEPIK

לקיחת משכנתא היא אירוע מורכב מאוד. כל בחירה – של סכום המשכנתא, של התמהיל, של הבנק שמעניק את הכסף ושל תקופת ההחזר – משפיעה באופן משמעותי על העלות הכוללת של ההלוואה. מאחר שגובה המשכנתא הממוצע כבר נושק נכון לסוף 2021 למיליון ש"ח, העלות הכוללת היא מאות אלפי שקלים, ובהתאם כל החלטה לא מיטבית עלולה לעלות לכם ביוקר. עוד כדאי לזכור שבמרבית המקרים משכנתא נלקחת לפרק זמן של בין 10 ל-25 שנים. במהלך תקופה כל כך ממושכת עשויים להתרחש שינויים בשוק ההון, ולמעשה קרוב לוודאי שיתרחשו שינויים כאלה, כשכל שינוי עלול להוביל להתייקרות ההחזר החודשי.

המסקנה המתבקשת: חשוב לעשות בכל כדי להוזיל מצד אחד את עלותה של המשכנתא ומצד שני לא לקחת סיכונים מיותרים. איך עושים זאת? המפתח הוא ידע, וליתר דיוק מומחיות, ולכן כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות.

המומחיות שעושה את ההבדל

המרכיב הראשון של שירות ייעוץ משכנתאות הוא חישוב הסכום האופטימלי שאותו כדאי לבקש – כך שמצד אחד תוכלו לרכוש את הנכס שאתם חושקים בו ומצד שני עלות המשכנתא לא תכביד עליכם יתר על המידה. היתרון העיקרי של ייעוץ משכנתאות פרטי על-פני ייעוץ שניתן בבנק הוא המחויבות של היועץ הפרטי אליכם, בעוד שיועצים של הבנק מקבלים משכורת מהבנק ולכן מחויבים קודם כל אליו.

המרכיב השני הוא בניית תמהיל אופטימלי. השלב הזה בתהליך מתבצע תוך מחשבה גם על הטווח הקרוב וגם על הטווח הרחוק יותר, כך שהמשכנתא תהיה זולה ככל האפשר לא "רק" בנקודת הזמן הנוכחית, אלא גם אם יתרחשו שינויים כאלה ואחרים בשוק ההון.

משכנתא שניתן למחזר בלי עלות גבוהה מדי

חברות שמספקות שירותי ייעוץ על בסיס ניסיון רב ובקיאות מקצועית כמו למשל אלפא משכנתאות מספקות עוד תועלת משמעותית: משכנתא שתוכלו למחזר אותה במידת הצורך בלי לשלם עמלות גבוהות יתר על המידה. היכולת להתנהל בגמישות עם ההלוואה שנלקחת לתקופה ארוכה הינה איכות קריטית, וזאת לנוכח אי היציבות שמאפיינת את הכלכלות בכל העולם וגם בארץ. כשישנו חשש ממשי גם להתפרצות אינפלציונית וגם לעלייה בשער הריבית במשק, חשוב לקחת משכנתא שמאפשרת חופש תגובה מלא לתרחישים אלה ואחרים.

מו"מ נחוש עם הבנקים

עוד מרכיב שנכלל רק בשירות ייעוץ משכנתאות פרטי הוא עזרה בניהול המשא ומתן מול הבנקים השונים. באופן טבעי היועצים שעובדים בבנק לא יכולים להיות בצד שלכם בעת המשא ומתן ולעזור לכם להגיע לתנאים אופטימליים. יועצים חיצוניים, רצוי בעלי ניסיון, יודעים בדיוק איך ללחוץ על הבנק וגם איך להבין מהי ההצעה הטובה ביותר מבין ההצעות של הבנקים השונים, תוך התייחסות גם להווה, גם לעתיד הקרוב וגם לעתיד הרחוק יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *