קרדיט תמונה PIXABAY

מצאתם סוף סוף את הדירה המיוחלת וחתמתם על חוזה? שיהיה בשעה טובה! כמה כיף לסיים את התקופה המתוחה של חיפוש הנכס, בין אם לקנייה ובין אם לשכירות, לשים מאחוריכם את חוסר הוודאות ולהתפנות להשקעה בבית החדש.

מעבר שכזה הוא גם התעסקות לא מועטה עם מנהלות, עוד לפני המעבר וכמובן גם אחריו. אנשי מקצוע, טכנאים, מתקינים והעברות בעלות למניהן – אלו הם רק חלק מהמשימות ש"ייפלו" עליכם בעקבות המעבר, וחשוב להזכיר משימה אחת חשובה שלפעמים לא נמצאת בתודעה של רבים – סוגיית ביטוח הדירה.

אז מה צריך לעשות עם הביטוח כשעוברים דירה?

העברת ביטוח דירה קודם או רכישת פוליסה חדשה – בהנחה וברשותכם ביטוח דירה לפני המעבר, אתם תידרשו לעדכן את חברת הביטוח אודות המעבר. אם אתם עוברים לנכס חדש או גדול יותר, יתכן שסכומי פוליסת הביטוח שאתם משלמים יעלו בהתאמה.

אם אין לכם עדיין ביטוח דירה זה הזמן לעשות – השקעתם כל כך הרבה במציאת הנכס המושלם ואתם אוטוטו עוברים אליו, לא תרצו לבטח אותו ולהיות מכוסים לכל מקרה שלא יהיה? אסונות טבע, נזקים מכוח עליון, שריפות, שיטפונות ועוד – נכון שלא נעים לחשוב על הדברים האלה, אך חשוב להיות בראש שקט ולדעת שלכל מקרה שלא יהיה אתם מגיעים מוכנים.

עדכון ביטוח תכולת דירה או רכישת פוליסה חדשה – מעבר דירה תמיד יכלול מיון חפצים וחלק מהרכוש הנוכחי שלכם לא יעבור ביחד אתכם (ובמקומו תקנו חדש). גם כאן, חשוב לעדכן את ביטוח התכולה אם ברשותכם אחד כזה, ואם לא, כדאי מאוד לדאוג לאחד כזה עם המעבר.

מה כולל הביטוח כשמדובר בנזקים בעת מעבר הדירה?

הזמנתם מובילים, הם הגיעו בזמן ביום ובשעה שקבעתם (וזה הישג) וכל הבית כבר על ארגזים. עכשיו זה באמת מתחיל, ועוד רגע הכל יועמס על המשאית ויעשה את דרכו אל מעונכם החדש. אם יצא לכם לעבור דירה או שתיים בחייכם, אתם כבר יודעים שלעתים נגרמים נזקים לרכוש – מראות נשברות, מכשירי חשמל נשרטים ועוד ועוד. עליכם, כמובן, לדרוש מחברת ההובלה להיזהר ולמגן את הציוד באופן המיטבי, אך לפעמים טעויות קורות וצריך לקחת זאת בחשבון.

גם אם ברשותכם ביטוח דירה, לצערכם הוא לא יכסה את הנזקים שנגרמים עקב המעבר עצמו על ידי המובילים. עליכם לברר עם חברת ההובלה ששכרתם על ביטוח הרכוש שהיא עושה ואף לבקש לראות את הפוליסה בעיניכם.

אין זו חובה שתהיה לחברה פוליסת ביטוח רכוש בהעברה, אך מומלץ לבחור בחברת הובלה המחזיקה באחת כזו. עם זאת, חשוב לזכור כי הביטוח המדובר של חברת ההובלה אינו מכסה נזק שעלול להיגרם לחפצים שבירים. אם כן, נותר לכם רק לקוות שינהגו בחפצים השבירים שלכם בעדינות המרבית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *