האיגוד הלאומי להגנת האש (NFPA) קבע את הסטנדרטים הבאים להתקנה ולשימוש במטפים. וויין גיאט ממליץ על בדיקה מקצועית אחת לשש שנים עבור כל השריפות המכובות, המתבצעת בהתאם ל NF PA 10.0. יש לבדוק מטפים, לסמן אותם, לבדוק אותם ולבדוק אותם בכדי להבטיח שהם כשירים להגן עליך בשעת חירום בשריפה. יש לבחון אותם, לבדוק אותם ולבדוק אותם כל שנתיים-שלוש, וכן לסמן ולבדוק אותם מחדש כדי להבטיח שהם, בני משפחתך ועמיתייך – עובדים במקרה של שריפה – מוגנים.

כדי להבטיח שאתה עומד בתקנות הבטיחות באש הנוכחיות, עליך להיות מטף בביתך או במשרד התואם NF PA 10.0. על מנת להבטיח כי אתה מוגן כראוי ומוגן תמיד במקרה של שריפה, על חברת הגנת האש המשפחתית שלך לתחזק את מטפי האש שלך כדי להבטיח שהם מתוחזקים כראוי ובטוחים לשימוש במקרה חירום. אם אתם זקוקים לכיבוי אש, התקשרו מיד לכבאות, לכבאות או לחברת מניעת כיבוי אש, כך שתמיד יהיו לכם את הממטרות והמטפים שלכם. הם דורשים בדיקה שנתית של בטיחות אש אחת לשנתיים-שלוש ובדיקה מקצועית של כל חומרי הכיבוי.

אם אתה צריך לכבות שריפה מסוג A, אתה צריך את הגודל והמשקל המתאימים לבית או למשרד. חפש את סמל הכיבוי בצד שמאל, כי אתה צריך אותו גם לשריפות Class B ו- C.

מטפי כיבוי אינם מתאימים לכל גודל

אך ניתן להשתמש בהם ביעילות לכל סוגי השריפות, החל משריפות קטנות ועד גדולות. ההערכה המספרית של סוג מטפים מתייחסת לכמות המים שהיא מכילה ולמספר הפעמים בהן משתמשים לכיבוי שריפה. זה מציין כיצד בדיוק הדיוט יכול לצפות לכבות אש של נוזל דליק, ודירוג זה מציין A, B, C, D או K. בחלק מהמקרים הדירוג עשוי להיות גבוה עוד יותר.

כיצד להשתמש במטף

למרות שמטפים מגיעים בצורות ובגדלים שונים, כולם עובדים באותה צורה. הדלק, מקור החום ותגובת השרשרת משתנים מאש לאש, ולכן חייבים להיות סוגים שונים של מטפים בהתאם לסוג האש. מכיוון שיש הרבה סוגים שונים של שריפות, מקורות הדלק והחום של תגובות שרשרת אלה יכולים להשתנות מאוד. לכן, עליך לבחור את המטף שלך לפי סוג דלק, מכיוון שגורמי כיבוי שונים שימושיים לשריפות שונות.

בכל כיתה יש מטף מיוחד המיועד לטיפול

וכל כיתה יכולה לכבות סוגים שונים של שריפות. ישנם מטפים רבים ושונים, כגון כבאיות, כיבוי אש והידרנטים, אך כל סוג של מטף כיבוי נועד לפרוק את תוכנו בבטחה וביעילות. כל מטף או מטף מכיל חומרים שונים המשמשים להילחם בסוגים מסוימים של שריפות, כמו גם חומרי כיבוי שונים.

אתה גם צריך לוודא שהמטף שיש לך יכול להתמודד עם סוג האש שאתה צפוי לחוות

כמו למשל שריפה בביתך או בבניין שלך. אתה יכול להשתמש בכל סוגי המטפים לשריפות מסוג A, אך אם ברצונך להשתמש בהם, אנו ממליצים על מטף קצף או מים שיכולים להילחם בשריפות שמתאימות לכיתתך.

מטף כיבוי יכול להיות מסוכן בידיים לא מנוסות

לכן וודאו שיש לכם אותו שימושי במקום בו הסיכוי הגבוה יותר לפרוץ שריפות, כמו למשל במטבח או במוסך. שימוש מיידי במטף יכול לחנוק שריפה קטנה לפני שהיא מתפשטת, והצמדתה לקיר ליד מקור אש פוטנציאלי יכולה לסייע בכיבוי שריפות קטנות לפני שהם יוצאים משליטה.
בכדי לראות מידע בנושא של מטפי כיבוי אש נא לבקר ב- rrr-fire.co.il

ניסיון לכבות אש גדולה ומתפשטת במהירות עם מטף אינו חסר תועלת ועלול לגרום לכידתך בבניין בוער

מומחים לבטיחות אש ממליצים לא לכבות שריפה מבלי לבדוק קודם אם כולם עזבו את הבניין או שמישהו התקשר לכבאות. כאשר מטפי כשל נכשלים, שריפות קטנות עלולות להסלים לטרגדיות הרסניות עבור מבנים ורכוש. לדוגמא, לחימה באש חשמלית עם מטף על בסיס מים עלולה לגרום להלם חשמלי.

יש להתקין מטפי מים בקרקעות המזוהות כנקודות חמות – קטגוריות סיכון בהערכת הסיכון הראשונית האחרונה. יש לאחסן מטפי קצף באזורים בבניין בהם אותרו נקודות נעלמות, כגון חדרי מדרגות, חדרי מדרגות וחדרי מדרגות.

מטפי כיתה A יעילים יותר בכיבוי שריפות סוג A באמצעות עץ דליק מלא ומסוגלים טוב יותר לכבות שריפות סוג B ו- C

יש לאחסן מטפי CO2 באזורים בבניין בהם אותרו נקודות בריחה, כגון חדרי מדרגות, חדרי מדרגות וחדרי מדרגות. ניתן להשתמש בחומרי כיבוי Co2 לכיבוי שריפות חשמל ושריפות הכוללות נוזלים דליקים כגון בנזין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *